הניקיון שלכם זה העסק שלנו!
למידע וייעוץ מקצועי
>

ניקיון לחגים – 40 טיפים לניקיון הבית

ניקיון לקראת החגים
תוכן עניינים

חגי תשרי מגיעים ואיתם ההתחדשות, הרהיטים, השיפוצים, האורחים ואיך לא, גם הניקיונות.

ניקיון הבית לקראת החגים יכול להיות סיוט שרובנו נברח ממנו בכל דרך אפשרית ויכול להפוך לחוויתי ומלא חיזוקים חיוביים מהסובבים.


אז איך עוברים את החגים עם בית נקי ונשארים עדיין שפויים אתם שואלים? קיבצנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר, שיבטיחו ניקיון יסודי של הבית , רוח חג מריחה היטב ויתנו אותותיהם על כל האושפיזין בבית שלכם.

ניקיון חדרי מדרגות בבניין משותף

הניקיון מתחיל כבר בכניסה הביתה וליתר דיוק כבר במדרגות. זכרו מה אומרים על הטבע האנושי – האדם נוטה לזכור את המפגש הראשון והאחרון עם אנשים אחרים וכך גם עם נכסים. כאשר אתם מגיעים למקום חדש אז אתם מתחילים לערוך שיפוט פנימי כבר מרגע הכניסה לנכס. בניינים משותפים ניחנו בחלל מדרגות שמשמש מספר משפחות.

 

פעמים רבות נתקלים בחדרי מדרגות בהם רק קומה אחת מבריקה והשאר נראות כאילו עברו מלחמה. מספיק תפוח אחד רקוב בשביל לפגוע בכל הסל, ובמקרה זה, הלכלוך והאבק לא יישארו במקומם וימצאו דרכם לעבר שאר הקומות. כמו כן, מספיקה קומה אחת מטונפת על מנת שזו תיצרב בעיניי המבקרים ותישאר כחזות הכל עבורם!

 

1. בין אם מדובר בגרם מדרגות קטן או מספר מפלסים עם לובי משותף הקפידו לנקות את כולן, כאשר הסדר הנכון הוא מלמעלה (ובמקרים רבים מהקומה העליונה ביותר במבנה) כלפי מטה, לעבר הקומה התחתונה, עד לתחתית הבניין.

 

ניקוי לובי משותף - חברת ניקיון

2. טיפ מנצח למדרגות מבריקות מכתמים – לקחו מטלית מיקרופייבר איכותית, הרטיבו אותה בתוך דלי עם מים חמים מהולים בכוס חומץ וכוס אבקת כביסה ועברו על כל שטחי המדרגה והפנלים וכן המעקה הנלווה. זה יסיר את ריח העובש המצטבר בחלל המדרגות ויעניק להם מראה נקי ומבריק, ללא סכנת החלקה.

ניקוי חריצים ופנלים במרצפות הבית או העסק

את הרצפה אתם שוטפים ומקרצפים אך החריצים אינם מלבינים. חומר המילוי המצוי בין המרצפות הינו רובה. בתים רבים מצוידים ברובה בצבע לבן שנוטה לצבור לכלוך ולהשחיר בהדרגה.

 

 

3. הטיפ המידי לחגים הוא שפשוף הרובה בעזרת נייר שיוף שניתן למצוא בכל חנות חומריי בניין ולשפשף את השכבה הראשונה של החריצים, בעדינות.

 

4. המלצה נוספת: לערבב בדלי עם מים חמים שתי כוסות חומץ וכוס אבקת כביסה ולקרצף את הרצפה בליווי מטאטא. לאחר מכן, יש לשטוף את הרצפה בעזרת חומרים המתאימים למשטח (גרניט, פורצלן, שיש וכיו"ב).

ניקוי חריצים ופנלים - חומרי ניקוי

5. טיפ נוסף, יקר משמעותית מחבריו, ורק במקרים בהם כל הטיפים לא עזרו הוא החלפת הרובה הלבנה ברובע בצבע אפור בהיר, בעלת גוון מודרני שאינה צוברת לכלוך. איך עושים זאת? רוכשים סכין לחריצת רובה שניתן למצוא ברב הטמבוריות, בעזרתה חורצים את האזורים שבין המרצפות, שואבים את הלכלוך ומתחילים למלא את החלל באמצעות הרובה החדשה.

 

כמובן כי על הרובה ישנן הוראות כיצד ניתן להחדירה. טיפ חשוב נוסף הינו תוסף לרובה שמאריך את חייה ומונע צבירת לכלוך.

 

ומה עם הפנלים?

פנלים של רצפה מסתתרים לנו בסמוך למרצפות ולכן נוטים לשכוח לנקות אותם. כמובן כי הם אינם חסינים מלכלוך, אבק ושאר ירקות ואף נוטים להיצבע בכל צבעי הקשת. כל צבע או שיפוץ שחלו בבית לכבוד החג ישאירו את סימנם על הפנלים.


ניקוי כתמים קשים וכתמי צבע מהפנלים יכול להיעשות בעזרת מטלית רטובה וקרצוף אינטנסיבי.

6. פתרון שנוטה לתת מענה הינו ספוג הפלא.

 

7. אם גם הספוג לא עוזר אז אפשר לנסות ולנקות בעדינות בעזרת מרית (ידוע בכינוי שפכטל). התחילו באזור קטן שלא נגלה לעין כדי לוודא שאינכם פוגעים בפנלים. כאשר קצרתם הצלחה אמצו אותה והעתיקו אותה לכל חלקי הבית.

פוליש מקצועי לרצפה

חולמים על רצפה מבריקה לחג ובטוחים כי רק החלפת המרצפות תאפשר זאת?

יש לנו חדשות בשבילכם, אפשר להשיג רצפה מבריקה לקראת החג בהשקעה נמוכה!

 

על מנת לשוות למרצפות את הגוון הטבעי שלהן ומראה נוצץ ומבריק במיוחד אין צורך בהחלפת מרצפות, פוליש מקצועי לרצפה יעשה את העבודה.

 

פעולת הפוליש הינה ליטוש של שכבות הצבע המקוריות של הרצפה והסרת שכבת הלכלוך.

 

שירות נוסף מאותה משפחה הוא פוליש קריסטלי שזוהי בעצם הברקה קריסטלית ותהליך בו מחדירים חומרים שונים אל השכבה העליונה של הרצפה שמעניקים ברק. תהליך ההברקה מתבצע בעזרת מכשור שמבצע קרצוף אינטנסיבי.

 

8. אז הטיפ שלנו הוא נכון לכל השנה ובמיוחד לקראת החגים, פוליש על כל סוגיו יעניק עמידות גבוהה יותר לפעולת הניקיון ויבטיח לכם תקופת חגים נקייה מתמיד.

חברת ניקיון אחר, מעניקה שירותי ניקיון מתקדמים, פוליש איכותי ורמה אנושית גבוהה.
רוצים בית מבריק וטיפים יעילים שיישארו אתכם לעד? אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם!

ניקיון יסודי של המטבח

ובמעבר חד לעבר החדר שנוטה לצבור יותר לכלוך מכל מקום אחר בבית והרי הוא המטבח.

 

המטבח הוא מגוון ומכיל חומרים רבים שמתקבצים להם לחלל אחד, שיש הפוגש מרכיבים רבים לאורך השנה, מוצרי חשמל שדואגים לקיבה שלכם, זכוכיות שמעטרות את הסכו"ם, אלומיניום, ברזל ועוד כהנה וכהנה.

 

9. בשל ריבוי המשתתפים יש צורך בארבע ידיים עובדות, מדוע? על מנת לוודא כי חומרי הניקוי בהם עושים שימוש לא חורגים מהגבולות שלהם. אינכם רוצים חומרי ניקוי מסוימים על הארונות ולא עקבות של חומרים במקומות לא רצויים.

 

כאשר אחד מבני הבית עושה שימוש בתכשירים שונים השני מקפיד כי חומר הניקוי מותז על המקום הרצוי ויודע לנקות בעזרת מטלית כל חריגה מגבולות גזרה.

 

10. כדאי מאוד להימנע מהצפת המטבח בנוזלי ניקוי ואפילו לעבוד בזהירות עם המים. מים לא עושים חסד לעץ וכל טיפת מים שמחלחלת היא פתח לנזק עתידי.

 

לפיכך, ניקיון של המטבח יש לעשות בזהירות וכאשר מצוידים במטלית יבשה לכל פגע שיקרה. אל תרססו ישירות על הארונות גם אם חומר הניקוי מיועד לארונות (המטלית הינה גורם מתווך – רססו עליה ונגבו בזהירות).

 

טיפים חשובים הקשורים למטבח, בכל עונות השנה וגם בחג:

11. אל תמקמו את הקומקום מתחת לארונות, מדפים וכד' וזאת מאחר והאדים יזיקו להם.

 

12. כריות ניקוי עלולות לגרום נזק – שריטות או פגיעה בשכבות הציפוי של הרהיטים.

 

13. החליפו את כרית הניקוי של הכלים אחת לשבוע – מחקרים מוכיחים כי לא ניתן להסיר ממנה את החיידקים בצורה יעילה ולכן יש להחליפה בתדירות גבוהה.

 

14. אם קיים אצלכם קולט אדים אז תדאגו להפעיל אותו בטרם הבישול, כך הוא יכנס לפעולה בצורה טובה יותר ויזרום ממנו אוויר שיאפשר קליטת אדים יעילה.

 

15. תנורים ללא מנגנון קירור אוטומטי יצריכו הפעלת המאוורר הפנימי למשך זמן של 10-20 דקות לאחר כל הפעלה.

 

ניקוי תנור זה עניין בוער

מרבית האנשים שקוראים את שורת הכותרת מתמלאים חום ועצבים וזה עוד בטרם ניגשים למלאכת ניקוי התנור.

 

אז הוא אכן מתלכלך בקלות, הוא נוטה להזכיר לנו את טביעות האצבע שלנו מהשימוש האחרון ולא פעם צובר כתמים עיקשים במיוחד.

 

16. אז איך מנקים תנור?

קודם כל אל תתנו לכתמים להצטבר, לאחר כל שימוש הכו בברזל כל עוד הוא חם ופזרו מעט מלח על הכתמים. לאחר שיתקרר מעט ויהיה בטמפרטורה בה הוא אפשרי למגע השלימו את מלאכת הניקיון ובעזרת מטלית היפטרו מהכתם.

 

17. כדי להימנע מהיווצרותם של אותם כתמים השתמשו בנייר כסף או אפייה. זהו אמצעי מניעה מצוין שמקל מאוד על הניקיון של התנור.

 

18. טיפ של נקיים הוא לעטוף מגש נוסף ולמקם אותו בחלק התחתון ביותר של התנור, מדוע? אם טיפה זו או אחרת חדרה מבעד לנייר האפייה אז היא תטפטף היישר למגש התחתון שיצבור את הלכלוך וימנע כתמים בתנור עצמו.

 

19. אתם בטח שואלים מה עם המדפים, אז הסירו דאגה מלבכם לא שכחנו אותם. אתם יודעים שישנה פעולה של שטיפה חמה במדיח? אותה פעולה הינה פתרון מצוין למגשים ולכתמים המופיעים עליהם. באין מדיח השתמשו בהשריה שלהם בחומץ למשך זמן ממושך (מספר שעות) ולאחר מכן שטפו אותם היטב.

 

20. להסרת הכתמים שמסרבים לרדת בכל דרך – כל הדרוש הם מים לימון, סודה לשתייה וחומץ, אלה הם החומרים שיפיגו כל חשש מניקיון עתידי של התנור.


לימון וסודה לשתייה יחד עם מים בכלי המיועד לחום גבוה – הכנסתם לתנור חם למשך עשר  דקות וזה ואפשר לומר ביי ביי ללכלוך, השומן בתנור יעלם כלא היה. אותו דבר נכון גם לניקיון המיקרוגל, בעזרת כלי פלסטיק או זכוכית, המותאם לשימוש במיקרוגל, להפעיל את המיקרוגל למשך 2-3 דקות ולומר ללכלוך להתראות.

 

ניקוי תנורים ומיקרוגלים


ניקיון מקררים לא עסק לחלשים

אנחנו אוהבים אותו מאוד, בעיקר בביקורים חטופים בשעות הלילה אך לא דואגים לו מספיק.

 

המקרר שלנו הינו מכשיר החשמל שמשרת אותנו נאמנה לאורך השנה ודורש את אותו יחס מסור שהוא מעניק לנו. היחס לו הוא מצפה הוא הבנה כי הוא מכשיר חשמלי ומים לא עושים עמו חסד וכי יש לו אזורים רבים הרגישים לחומרי ניקוי.

 

ידית המקרר הינה האזור המזוהם ביותר בביתכם! מחקרים מוכיחים כי הידית נוטה לצבור חיידקים יותר משאר האזורים בבית, כן גם יותר מהאסלה.

ניקוי מקררים

21 .התחילו עם ניקיון הדפנות והידית בעזרת מטלית לחה וסבון רגיל ואל תשתמשו בתרסיסים המכילים חומרים אלכוהוליים שעלולים לפגוע בחלקי הפלסטיק של המקרר.

 

22. רצפת המקרר מכילה פעמים רבות מערכות קירור חשמליות שלא יגיבו בסבר פנים יפות למים זורמים ולכן יש להימנע מלשטוף את רצפת המקרר.

 

 

23. רב המדפים במקרר נשלפים החוצה וניתן לנקות אותם בקלות עם מים וסבון. אין צורך להשתמש בחומרים אחרים.

 

24. טיפ של חזקים – בחלק ניכר מהמקררים ישנו פתח אוויר חוזר המצוי במקפיא ובגלל מיקומו נוטה לאסוף מרעין בישין הנמצאים שם. באם ניתן להסיר חלק זה אז כדאי לבצע ניקיון יסודי על מנת לשפר את תפקוד המקרר (שלו נכנס האוויר הקר).

להסתכל בהנאה מבעד לחלונות שקופים ומבריקים

ניקוי חלונות זה לא עסק פשוט. למי שבאפשרותו להשתמש בשירותי חברת ניקיון לצורך ביצוע המטלה אז זוהי המלצה חמה.

 

חלונות יכולים להיות קשים מאוד לניקוי, חלקם ממוקמים במקומות שהגישה אליהם אינה פשוטה ואת רובם זה לא טיול בפארק לנקות.

 

ניקוי חלונות

 

25. ניקוי החלונות צריך להתבצע בשני צדדים – מבפנים ומבחוץ. רק כך ניתן להבטיח חלון מבריק שיאפשר לכם להשקיף על הבית בהנאה וגם לראות מה קורה בחוץ. יתרה מכך, לאחר שהברקתם את החלונות נותר לכם לעבור גם על התריסים, המסילות ואם יש סורגים אז המלאכה קשה פי כמה (אהה לא הזכרנו גם רשתות).

 

אז רגע אחד לפני שנכנעים לייאוש דאגו להצטייד במספר טיפים יעילים שירגיעו אתכם ויאפשרו לכם לצלוח את המשימה:

26. הפרידו בין החלון לבין המסגרת – החומרים בהם עושים שימוש צריכים להיות שונים ולהתאים לכל אחד מהם בנפרד. מסגרות עץ, אלומיניום ואפילו פלסטיק לא יקבלו בברכה כל תרסיס שיבוא איתם במגע.

 

27. חומרי ניקוי על בסיס סיליקון יעניקו מראה מבריק לחלונות ובבקשה עזבו את הטיפ של סבתא לניקוי בעזרת עיתון, זה עלול לגרום לשריטות שלא יגלידו!

 

28. סכין מקצועית לחלונות – כן מה ששמעתם יש דבר כזה וזה עוזר מאוד בהסרת כתמים עיקשים. אם השכן מלמעלה השאיר לכם מתנה בדמות חלקי בטון או לשלשת היונים שמוצאת דרכה לחלון האהוב שלנו אז הפתרון טמון בסכין.

 

29. תחזירו את החלון למסלול – המסילות של החלון הן חלק חשוב אותו צריך לקחת בחשבון בכל ניקיון. מסילות מלוכלכות יכולות למנוע את סגירת החלון. טיפ של אנשים שנמצאים על המסלול הנכון – ניקיון בעזרת אטם אוזניים טבול בחומץ. אפשר להשלים את המטלה בעזרת מטלית ולהסיר את כל הלכלוך מהמסילות.

 

30. את העיתון תשאירו לשכן – החליפו את העיתון במנגב חלונות מקצועי יותר (ניתן למצוא בחנויות). כדאי להצטייד במנגב בעל ידית ארוכה וגומי גמיש. גם חולצת טריקו ישנה עדיפה על העיתון.

ניקוי ספות בד ועור

אי אפשר לסיים רשימה מכובדת שכזו מבלי להתרווח בסופה על מערכת הישיבה היוקרתית שלכם.

 

אם האירוח בחג היה מוצלח אז הוא יעבור בשלב כזה או אחר לספות שלכם. כאשר מדובר בספות עור אז מלאכת הניקיון עתידה להיות קלה יותר מאשר ספות בד אך טיפים ישנם לשני הסוגים.


ספות בד אמנם זולות יותר (לרוב וכמובן תלוי בסוג הבד) אך מחיר נמוך מתבטא בקושי בניקיונן של הספות.

 

הבדים המרפדים את הספות צוברים לכלוך, אבק ואוהבים לספוח נוזלים בקלות רבה יותר. חיידקים רבים ימצאו בעומק השכבות וקרדית האבק תבלה לה בנעימים.

 

31. טיפ ראשון לניקוי ספות בד הוא היכרות עם סוג הבד (סינתטי, כותנה, פשתן, ג'אקרד, אלקנטרה וכו') והתאמת מוצרי הניקיון אליו. טיפ נוסף הוא עיון מקיף בהוראות היצרן, הוא אשר יקבע את התדירות ואת החומרים איתם כדאי לנקות את הספה. ככלל ספות מבד סינתטי מגיבות טוב יותר לניקיונות מאחר והלכלוך אינו חודר אל עומק הסיבים.

 

32. כאשר מדובר בספות עור שכבר מראות סימני שחיקה אז מטלית הינה הכלי העדיף לביצוע המטלה. חברות ניקיון רבות לא יסכימו לנקות ספות שחוקות וזאת מכיוון שהן עלולות להינזק בקלות.

 

טיפים של מבריקים, לחגים ולשאר הימים:

33. תשאבו אבק מהספה אחת לשבוע בעזרת מברשת ייעודית.

34. הימנעו ככל הניתן משטיפה ביתית ולא מקצועית של הספה. אם כבר שטפתם אז תדאגו לייבש אותה בשלמותה.

ואיך אפשר בלי שאלת השאלות, איך מסירים כתמים מספה?

החג הוא זמן בו הסבירות להיווצרות כתמים בספה עולה (מאחר וישנם הרבה מבקרים, מאכלים וילדים…)

35. חשוב מאוד לדעת כי כתמים מסירים בעת היווצרותם, ממש כאשר זה קורה, בעזרת מגבת נייר, מגבון לח ללא בישום או מגבת בד. לא לשפשף בצורה גסה ולנסות לטופף על הכתם בעדינות. קרצוף אגרסיבי עלול להרחיב את מימדי הכתם!

עוד כמה טיפים בקטנה

ניקיון כיורים, סירים וכיריים

36. הטיפ – למלא גיגית עם מים חמים ואבקת כביסה ולהשרות את הכלים כשעה, לקרצף מעט בסיום ולשטוף במים.

טיפ לאבנית במקלחות

37. מלח לימון, אבקת כביסה עם סודה לשתייה ולמהול במים, עם מברשת מתאימה לקרצף את האריחים וזהו פלא של ממש!

ניקוי אריחי אמבטיה

טיפ להפגת ריח רע משטיחים

38. לפזר שתי כפות של סודות לשתייה על השטיח למשך הלילה ולשאוב בבוקר, ניתן לעשות אותו דבר על נעליים ומזרנים. לא תאמינו לסוד הקסם עד שתריחו אותו במו אפכם.

נטרול ריחות בישול בערב החג

החג מזמן אתו בישולים רבים וריחות חזקים, לא תמיד אלה ריחות שנרצה שיישארו בחלל הבית וידבקו לווילונות ולקירות הבית.

 

 

39. הטיפ לבישול נטול ריחות הוא כלי עם מים חמים יחד עם חומץ המצוי בסמוך לתבשילים, בעת הבישול כמובן.

החומץ ואדי המים העולים יספחו את הריחות וישאירו רק את הטעמים הנפלאים, בתאבון!

 

ניקיון לחג הפסח המתקרב

לומר ניקיון לחגים מבלי להזכיר את חג הפסח?

חג החירות ששולל כל חופש ממי שנושא במטלת הניקוי.

אז למי שלא מתכוון לפסוח ולקיים את מצוות החג הכנו רשימת דגשים לניקיון:

  • חדר שנקי מחמץ במהלך כל ימות השנה אינו מצריך בדיקת חמץ לקראת החג, נכון הדבר גם לגבי ארונות וכד'

  • רק לכלוך העולה על גודל זית וראוי למאכל כלב נחשב לחמץ

  • שלא כמו בימי עבר, בהם היו רצפות עפר, אין היום צורך לחדור לעומק הסדקים ומספיק לטאטא במרץ, לעבור עם סמרטוט רטוב וחומרי ניקיון יעילים על מנת לענות על הדרישות

  • רק כלים בהם עושים שימוש בחג הפסח צריכים לעבור הגעלה

  • את התנור יש לנקות ביסודיות ובעזרת חומרי ניקיון המיועדים לכך, לאחר מכן יש להפעיל אותו על עוצמת החימום המרבית למשך כשלושים עד שישים דקות

  • גם את הכיריים והרשת אתה באים במגע הסירים יש לנקות ביסודיות ובסיום להפעיל את להבות הכיריים (המבערים) יחדיו למשך 5-10 דקות


ניקיון בתים לא לעשירים בלבד

איך אפשר לסיים מבלי המלצת ההמלצות, זאת שתשמור על הגב, על הבריאות, על הזמן ובתכנון לטווח רחוק גם על הכיס.

40. העסקת חברת ניקיון בתים מקצועית לקראת החגים היא החיסכון האמתי.

 

רבים נוטים להסתכל על המחיר ללא מחשבה מעמיקה על התמורה ועל הרווח הצפוי. כאשר מעסיקים חברת ניקיון אז הרווח הראשוני הוא הזמן שלכם אותו אתם יכולים להשקיע בכל אפשרות אחרת מלבד ניקיון, והרי אומרים חכמים כי זמן זה כסף וכי זמן פנוי זה נכס.


מעבר לכך, השירות אותו מבצעת חברת ניקיון מקצועית ישאיר חותמו לאורך זמן וסביר מאוד כי ייתן תוצאה מרשימה הרבה יותר מפעולות לא מקצועיות וחסרות ניסיון.

 

 

על השאלה חברת ניקיון או עוזרת בית? נענה בתשובה פשוטה – כמה חשוב לכם להרשים את האורחים.

 

עוזר/ת בית אינם מצוידים כמו חברת ניקיון ואינם יכולים להתחרות עם חברות ניקיון לחגים בהיבטים של ניקיון יסודי ותוצאות שיישארו לאורך זמן. הם בהחלט יכולים לסייע ולתחזק את התוצאות אחת לשבוע או שבועיים.

 

מימד נוסף שכדאי לקחת בחשבון בחגים הבאים עליכם לטובה הוא הבריאות שלכם, פעילות עצימה כצחצוח הבית דורשת אנרגיה רבה ומשאבים שלא תמיד קיימים. לפיכך, שירות מקצועי עתיד לחסוך נזקים בריאותיים.

 

 

רוצים להתייעץ אתנו? צרו קשר ותקבלו חוות דעת ראשונה מאימא ובעלת חברת ניקיון שמארחת בחגים:)
חברת ניקיון אחר יושבת בחדרה ומעניקה שירותי ניקיון מתקדמים בנתניה, זיכרון יעקב, בנימינה, פרדס חנה, כרכור, תל אביב וכל האזורים בהם חפצים בשירותינו

שתפו את הכתבה עם חברים
חיפוש באתר
צרו איתנו קשר



    ניקיון אחר בפייסבוק
    דילוג לתוכן