הניקיון שלכם זה העסק שלנו!
למידע וייעוץ מקצועי
>

ניקיון לאחר שריפה – 7 טיפים ממומחים לבחירת חברת ניקיון

ניקיון לאחר שריפה
תוכן עניינים

ניקיון לאחר שריפה הוא אחד מהשירותים הרגישים ביותר אותו אנו מציעים. מדובר לרוב על מקרים טרגיים, בהם אנשים חווים נזק עצום, מהיר ובלתי מתוכנן, וכעת נדרשים לשקם את ההריסות.

 

אז אם אתם קוראים את השורות הללו ונשרף לכם הבית או הנכס אז תנחומינו הכנים. בשורות הבאות ננסה לעזור לכם עם מספר טיפים יעילים מפי בעלים של חברת ניקיון עם המון ניסיון בתחום של ניקיון לאחר שריפה.

 

אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ איתנו בנושא, נשמח לענות לכל שאלה ולתת לכם את האינפורמציה הדרושה לצורך שיקום נזקי אש ושיקום מבנים לאחר שריפה.

 

ניקיון אחרי שריפה

ניקיון אחרי שריפה מטרתו להשיב את הדירה או הבית למצבם הקודם, תוך צמצום מקסימלי של כל הנזקים להם גרמה השריפה.

 

ניקיון לאחר שריפה צריך להתבצע במהירות ומתוך מטרה להסיר כל נזק עתידי וגורמי סיכון ליושבי הדירה.

 

זמן הניקיון של דירות לאחר שריפה צריך לעמוד על שבועיים לכל היותר, על מנת לאפשר לדיירים לחזור לשגרת חייהם בהקדם.

 

חשוב מאוד לבצע ניקיון בתים אחרי שריפות מאחר והנזק, שלא תמיד יראה לעין, יכול להמשיך ולפגוע בבריאות של הדיירים. פגיעה באיכות האוויר של מבנים לאחר שריפה היא שכיחה מאוד ויש צורך בשיקום מבנים לאחר שריפה, כזה הדורש ציוד עוצמתי ואיכותי שיאפשר את סילוק נזקי הפיח, הפגת ריחות, מניעת קורוזיה וכמובן טיהור האוויר.

 

איך בוחרים חברת ניקיון לאחר שריפה?

את השורות הבאות כתבנו לאחר שנים של ניסיון והתמודדות עם עשרות בתים שחוו את התופת שאתם חווים כעת. לצערנו, ישנם גם מקרים בהם התבצע שיקום מבנים לאחר שריפה ללא חברת ניקיון מקצועית והדבר ניכר במבנה ובנזק לבריאות הדיירים.

 

  • חברת ניקיון מקצועית ואיכותית תדאג למפקח עבודה שיהיה אמון על כל המשימות וידע לתת מענה הדורש גם אנשי מקצוע אחרים. אין להסתפק בניקיון של מבנים לאחר שריפה וחשוב לבצע עבודות נוספות כגון:

    – צביעה של קירות המבנה מבחוץ ומבפנים (את שטיפת הקירות באמצעות קיטור תבצע חברת ניקיון).
    – ניקוי יסודי ועמוק של מזגנים.
    – שיקום מבנים לאחר שריפה ברמת דקים, פרגולות ואף כלים מפויחים.

    – כביסה של כל הבגדים

    – בישום שיפיג את הריחות

    – עבודת טיח בקירות המבנה

 

  • חברת ניקיון מקצועית לאחר שריפה תדאג לפינוי כל התכולה שנפגעה ולא ניתן להצילה. ולא, היא לא תמצא תירוצים מדוע לא ניתן להוציא רהיט מסוים רק כי הם אינם מסוגלים לעשות זאת.

 

  • תעלות האוורוור בבתים שנשרפו הם בגדר פצצה מתקתקת מאחר והם אוגרים רעלנים שנותרים בבית, גם מספר ימים ושבועות לאחר השריפה. לכן, את תעלות האוורור צריכה חברת ניקיון לטהר כליל בעזרת ציוד מותאם. אם לא ניתן לטהר תמליץ חברת הניקיון לבצע החלפה.

כאשר עובדים ביעילות אז תוצאות הניקיון לאחר שריפה ממהרות להגיע

 

 

  • ניקוי פיח לאחר שריפה הוא נחוץ ויש לדאוג להסיר סימנים מכל מקום בו קיים פיח. נפוץ לראות פיח על קירות המבנה, בחלק מהריהוט, בארונות ואף ברצפות. חשוב מאוד לנקות אותו בצורה יסודית ולהימנע מכל רמז שמזכיר לנו את נזקי השריפה. חברת הניקיון צריכה לבצע שטיפה יסודית של קירות הבית. לאחר ייבוש הקירות יהיה צורך בעבודות טיח וצביעה. מדובר על קירות פנימיים וחיצוניים כאחד. גם בעבודות הצבע אל תסתפקו בפחות ממצוין והקפידו על 3 שכבות צבע לפחות.

 

  • גם אם אינם ניזוקו באופן ישיר יש לדאוג לניקיון עמוק של ספות, מזרנים, ריפודים ושטיחים. ניקוי בקיטור יכול להועיל במצבים כאלו. כמו כן, יש לדאוג לנטרול ריחות מריפודים וכד' על ידי חומרי ניקיון ידידותיים.

 

  • פוליש לבתים לאחר שריפה הוא נדרש ואינו בגדר מותרות. יש לדאוג כי חברת הניקיון מעורה בסוג הרצפות ויודעת להתאים את סוג הפוליש ואת סוג החומרים לעבודה עם המרצפות. פוליש איכותי יחטא את הרצפה ויסיר כל רמז לשריפה שהתרחשה.

 

מידע כללי על שיקום נזקי אש

 

1. מתי מותר להתחיל לבצע שיקום מבנים לאחר שריפה?
את פעולות שיקום המבנה ניתן להתחיל לאחר אישור מפורש של מפקד צוות כיבוי אש.

 

2. האם שיקום נזקי אש דורש אישור מגורמים אחרים?
דירה או בית אשר ניזוקו משריפה צריכים להיות מלווים במהנדס בטיחות מטעם הרשות המקומית.

 

3. האם כדאי להסתפק בשמאי מטעם חברות הביטוח?
אם יש ברשותכם ביטוח מבנה הכולל את הכיסוי הרלוונטי למצב של שריפה בדירה אז אתם צריכים להפעיל אותו ולקרוא לשמאי הערכות נזק מטעם חברת הביטוח שלכם. לצד זה, כדאי לקבל הערכת שמאי נוספת, אך של שמאי בלתי תלוי וזאת על מנת לקבל את התמורה הראויה עבור הנזק.

 

4. האם ניתן להציל ריהוט שנפגע בשריפה?
ישנם רהיטים שלאחר ניקיון עמוק יוכלו לחזור לשימוש. במהלך עבודתנו יצא לנו להציל מערכות ישיבה רבות, ארונות שנדמה כאילו לא ישיבו לקדמותם ואף מזרנים וריפודים שונים.

 

5. האם יש צורך בחיטוי של חללים ומוצרים שלא נפגעו בשריפה?
התשובה היא כן! צריך לחטא גם חללים אשר נדמה כי לא נפגעו בשריפה וגם אביזרים ומוצרים הקיימים בבית כגון כיורים, אסלות, אמבטיות, וילונות, משטחי שיש, קרמיקה וכד'.

 

6. האם כדאי לבצע ניקיון לאחר שריפה באופן מיידי או להמתין?
ניקיון לאחר שריפה כדאי לבצע מהר ככל הניתן על מנת למנוע נזקים נוספים בתשתיות, במבנה ובריהוט. ככל שתקדימו לתת תרופה למכה כך תוכלו לחסוך נזקים נוספים ותקדימו את החזרה לשגרה. רצוי מאוד לבחור בחברת ניקיון המקפידה על עמידה בזמני עבודה.

 

7. האם ידרשו פעולות נוספות ולא קונבציונליות מצד חברת הניקיון?

ניקיון לאחר שריפה הוא לא שירות רגיל מאחר ודורש יכולות גבוהות מצד חברת הניקיון וציוד עוצמתי ואיכותי שיוכל לעמוד בכך. לדוגמה, לאחר ניקיון ראשוני ויסויד הנעשה באמצעות קיטור יתגלו מימדי הנזק לרצפות. ייתכן מאוד ויהיה צורך בליטוש אבן לפני שנחפזים לעבודות פוליש (על מנת שחומרי הפוליש יוכלו לחדור לעומק המרצפת).

 

לסיכום,

 

אל תתפשרו על איכות העבודה לאחר שריפה ותבחרו חברת ניקיון מומלצת, אמינה ומקצועית שתדע ללוות אתכם לעבר שיקום מבנה מלא ובטוח. עברתם כבר אירוע מצער אחד וכדאי להימנע מעוגמת נפש נוספת בדמות אנשי מקצוע לא איכותיים.

 

התוכן לפניכם מחמש אתכם במידע רב בו תוכלו להשתמש על מנת לשאול את השאלות הנכונות ולהבין האם התשובות שניתנות לכם מאיש המקצוע אכן תואמות את המציאות.

 

מעוניינים במידע נוסף אודות ניקיון בתים לאחר שריפה – לחצו כאן

 

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בלשונית המופיעה מטה "למידע וייעוץ מקצועי". נשמח לענות על כל שאלה ולתת לכם את המענה המקצועי ביותר, בתקווה לשיקום מהיר וחזרה בטוחה לשגרה.

שתפו את הכתבה עם חברים
חיפוש באתר
צרו איתנו קשר



    ניקיון אחר בפייסבוק
    דילוג לתוכן