הניקיון שלכם זה העסק שלנו!
למידע וייעוץ מקצועי
>

מה לגיטימי לדרוש מחברת הניקיון ומה פחות?

חברת ניקיון
תוכן עניינים

גמלה בלבכם ההחלטה להזמין חברת ניקיון הביתה ואין מנוס מעבודה של בעלי מקצוע. עכשיו עולות לכם שאלות חדשות: מה צריך לדרוש מחברת הניקיון? אילו שירותים אמורים להיות כלולים בעסקה? תוך כמה זמן אמורה העבודה להתבצע? מי אחראי על העובדים? מה קורה אם מישהו נפגע במהלך העבודות? ועוד שאלות שמטרידות את מנוחתכם.

 

חברת ניקיון מקצועית מחויבת לסעיפים הבאים:

אנו בניקיון אחר דוגלים בשקיפות ומידע מלא ללקוח ומשכך החלטנו לפרט לכם את רשימת הדרישות הלגיטימיות שכדאי לכם לוודא שאתם מקבלים כאשר אתם מזמינים חברת ניקיון לבית שלכם.

 

1. לקחת אחריות על כל נזק שייגרם כתוצאה ישירה מעבודות הניקיון

השאלה אם הדרישה מחברת הניקיון להיות אחראית לנזקים בבית היא לגיטימית? בהחלט כן.

חברות ניקיון שמכבדות עצמן מבוטחות ובכל מקרה של פגיעה ברכוש תתאפשר הגשת תביעה לביטוח וקבלת פיצוי הולם. עבודות הניקיון המתבצעות בבית מצריכות פעמים רבות שימוש בחומרי ניקיון עוצמתיים, שימוש במים בקרבת רהיטים וקירות וכמובן בני אנוש שיכולים לגרום נזק גם מבלי להתכוון לכך.

אז האם אתם אמורים לשאת בהוצאות? ממש לא!

בעת קבלת הצעת מחיר מחברת הניקיון בקשו מאיש הקשר את אישורי הביטוח ואת הסעיף שמבטיח כי במקרה שייגרם נזק באשמת החברה אז היא גם זו שתישא בתוצאות.

 

2. לספר לכם מי הם האנשים שיגיעו הביתה

אתם מכניסים אנשים זרים הביתה ורוצים להיות בטוחים כי הם אמינים וברשותם הידע והניסיון המתאימים. יתרה מכך, אתם רוצים לדעת את כמות העובדים שיגיעו לעבוד אצלכם בבית והרי אלו שאלות לגיטימיות מאוד ובהחלט צריכה להתקבל תשובה לגביהן. לפיכך, רשימה שמית של העובדים שיכנסו לכותלי ביתכם היא דרישה מחברת הניקיון.

אל תדלגו על הסעיף הזה מאחר ודברים קורים, ועליכם לוודא כי פעלתם כראוי והענקתם לעצמכם את כל ההגנה הדרושה, בכל מקרה שלא יקרה.

 

3. הצעת מחיר מפורטת בכתב

משפט חכם אומר: "שמה שלא על הכתב אינו קיים" ולדאבוננו זהו תרחיש לא נדיר.

חברות ניקיון אינן נדרשות לתו תקן או לעמידה באמצעי אכיפה מחמירים ומשכך ישנם חובבנים רבים שיכולים לפגוע לכם בכיס וברכוש. על הצעת המחיר לכלול את שירותי הניקיון שיתבצעו בנכס, את האזורים הנכללים, את כמות העובדים והאם המחיר כולל מע"מ (טריק ידוע).

כאשר מבקשים פירוט על השירות הנדרש אז לא להסתפק בצמד המילים "ניקוי חלונות". האם השירות כולל ניקוי תריסים, זכוכיות, מסילות ובמידה וקיים תריס חיצוני ופנימי כדאי לכם לדרוש פירוט שהניקיון כולל את שני הצדדים שלו, אתם אומרים שזה קטנוני? אנחנו אומרים שאנשים רבים מגיעים אלינו לאחר שנכוו מסעיפים ערטילאיים דומים.

בשורה התחתונה נאמר שמה שלא שם (בהצעת המחיר) פשוט לא קיים.

 

"מקרה שקרה לנו לאחרונה – לקוח שהתקשר לקבל הצעת מחיר ואמר שהצעת המחיר מעט יקרה עבורו ושקיבל הצעת מחיר זולה יותר. איחלנו לו בהצלחה ואף נתנו לו טיפים לעבודה עם ספקים אחרים. כעבור מספר שבועות חזר אלינו הלקוח ואמר ש"הצעת המחיר הזולה" עלתה לו ביוקר ושבסופו של דבר קיבל עבודה לא מקצועית וגם שילם 1,400 ש"ח יותר מהצעתנו. חשוב לציין כי הלקוח חזר אלינו לצורך תיקונים".

לכן, ההמלצה היא לקרוא את האותיות הקטנות בהצעת המחיר הכתובה, לבקש פירוט מקסימאלי ולא לרוץ אחר כל מחיר זול (מחיר זול מדי צריך לעורר אצלכם תמרורי אזהרה).

 

מה כדאי לדרוש מחברת הניקיון

  1. לפרט לכם את רשימת חומרי הניקיון המותאמים למשטחים השונים: אם בבית יש אבן קיסר, שיש פרקט, שיש חלילה, למינציה וכד'. על חברת הניקיון להיות בקיאה בהתאמת חומרי הניקיון לאזורים השונים ולתת לכם מידע מקדים אודות הדרישות השונות.
  2. להגיע עם מכונת פוליש לכל רצפת גרניט פורצלן או שיש על מנת להסיר רובה ישנה או אבק.
  3. להחזיק באמתחתה ביטוח חבות מעבידים. ביטוח שדואג לבטיחותו ושלמותו הגופנית של העובד שנמצא אצלכם בבית.
  4. לדרוש אישור מרואה חשבון על ניהול תקין של עובדים, שהם משולמים על פי חוק ואין ניצול לרעה. מדוע זה חשוב? מכיוון שזה נותן לכם גושפנקא שאכן בחרתם בשירותיה של חברת ניקיון אמינה ומקצועית שתעשה עבודתה על הצד הטוב ביותר.

 

מה לא כדאי לדרוש מחברת הניקיון או לא לגיטימי

הנטייה הטבעית של רבים וטובים היא לדרוש כמה שיותר ולצפות למחיר הנמוך ביותר. זכרו כי לכל דרישה יש מחיר לצידה, והשאלה היא האם כדאי להיות אסרטיביים או להפיל את העסקה בגין הסעיפים הבאים:

 

זמן אספקת השירות

כולם רוצים מהר ובקלות… נגלה לכם סוד, גם חברת הניקיון רוצה לסיים במהירות האפשרית, אך במידה וזה לא בא על חשבון איכות העבודה. זכרו כי זמן עולה כסף, ובמיוחד כאשר מדובר בעובדים המתוגמלים לפי שעות העבודה שלהם. אז אם חברת הניקיון דורשת יותר זמן ממה שנראה לכם אז כדאי לקבל את עצתה הידידותית ולא להאיץ בהם לסיים.

 

חצרות הן אינם פנים הבית

ישנה איזו סברה כי החצר היא חלק בלתי נפרד מהבית, אז זהו שלא. ניקיון חצר דורש עבודה ייעודית וישנם בעלי מקצוע שזוהי עבודתם העיקרית. אל תצפו משירות של ניקיון הבית לכלול גם את החצר.

 

קירות ותקרות הבית אינם כלולים

אנחנו מצפים מחברת הניקיון להיות הוגנת אתנו אך לא תמיד אנו דורשים זאת גם מעצמנו ומעלים דרישות שאינן הגיוניות כמו ניקיון כל קירות הבית והתקרה. אם לא דרשתם זאת במפורש במעמד ההסכם ולא נגבה מכם תשלום נוסף עבור השירות אז אל תצפו לכך. מאחר וזה דורש ימי עבודה שלמים.

 

מריחת סילר ברצפות מיוחדות

רבים חושבים כי חברת הניקיון תמרח סילר בכל אזורי הבית והסביבה הקרובה. סילר מסביב לבריכה, סילר בקירות החוץ או בשיש וכדומה. אז חשוב לדעת כי אין זה מובן מאליו.

 

פוליש קריסטל הוא אינו פוליש רגיל

מדובר בשירות מתקדם שמערב חומרים יקרים מאוד ולכן אינו נכלל תחת השירות פוליש (ששם הכוונה היא לפוליש רגיל). זכרו כי לחברת הניקיון ישנם עלויות רבות של עובדים וחומרים והם אינם יכולים לספוג כל דרישה (יכולים אך כמובן שיהיו לכך השלכות לגבי המחיר).

 

אז מה למדנו על חברות ניקיון?

חברות ניקיון יש לא מעט וכמו בכל שוק בו קיימת תחרות אז ישנו היצע רחב של מחירים ושל משחקים על מנת לשכנע את הלקוח לבחור ב"אחת".

אז האחת היא זו שמספקת את התמונה הרחבה ביותר אודות השירותים שהיא מספקת, היא מעלה אותם על הצעת מחיר, מפרטת ונמנעת מאותיות קטנות. החברה מכירה את העובדים שלה, מכבדת אותם וערבה לבטיחותם. היא זו שמתעסקת עם חומרי ניקיון ייעודיים למשטחים, מצוידת באמצעים ואביזרים מקצועיים ולוקחת אחריות על נזקים.

על מנת שתהיה זו האחת המושלמת אז חשוב גם לכבד אותה ולהיות הוגנים אתה, אל תדחקו אותה לפינה בנושא של זמנים (מאחר ועבודה יסודית דורשת זמן), אל תתעקשו על דרישות לא הגיוניות ואל תתפתו להצעת המחיר הנמוכה ביותר שאתם נתקלים בה.

 

מחפשים חברת ניקיון מקצועית ומומלצת?

חייגו אלינו – 052-2275590

שתפו את הכתבה עם חברים
חיפוש באתר
צרו איתנו קשר



    ניקיון אחר בפייסבוק
    דילוג לתוכן