הניקיון שלכם זה העסק שלנו!
למידע וייעוץ מקצועי
>

הניקיון מתחיל מבחוץ

ניקיון וגינון
תוכן עניינים

כל העת אנחנו מדברים על ניקיון הבית, אנחנו שופכים עליכם מידע אודות ניקיון הבית החדש, ניקיון לאחר שיפוץ, צחצוח של כל חדר וחדר בחלל הבית, הברקה של הרצפה באמצעות פוליש איכותי ועוד טיפים והמלצות אודות שמירה על בית נקי ונעים למגורים. הפעם החלטנו בשיתוף חברת גינון מהמובילות בתחומה, נטע גינון, לדבר על גינות מעוצבות, שמירה על הניקיון שלהן וכיצד כל זה תורם למראה הכללי, הנקי והנעים של הבית.

 

גינה מעוצבת ומטופחת תורמת למראה הבית וניקיונו

בני אדם שיפוטיים זה לא סוד, והיכולת הזו נשענת בעיקר על מראה עיניים. אם נכנס לרבדים פסיכולוגיים יותר אז נגלה שבני אדם נוטים לזכור את התמונה הראשונה שנגלתה להם לעין (יש שיאמרו גם את האחרונה). כאשר אנחנו מדברים על בתים פרטיים אז הגינה היא הראשונה אתה יבואו במגע, ואותה ינצרו.

 

כאשר ישנה גינה מעוצבת למשעי, מטופחת ומתוחזקת היטב אז אנחנו יודעים שפנים הבית ישמור על רמה דומה, מדוע? מאחר ואנחנו משליכים מהתמונה הראשונה שראינו לאלמנטים נוספים שלא בהכרח מחויבי המציאות. הדבר המעניין באמת הוא שהגינה המעוצבת והמטופחת משפיעה לא רק על האורחים אלא גם על דיירי הבית וכאשר זו נשמרת בסטנדרטים גבוהים אז ישנה שאיפה ורצון לתחזק את פנים הבית באותה רמה.

 

מנגד, כאשר הגינה שמקבלת את פנינו נראית מוזנחת אז רמת הציפיות שלנו מפנים הבית הם בהתאם וכך גם המוטיבציה של הדיירים לנקות ולתחזק את פנים הבית. כמובן כי מדובר בהכללה ולא כולם פועלים כך, אך מדובר על אפקטים התנהגותיים מוכרים, כגון תאוריית החלונות השבורים (תחפשו בגוגל אם מעניין אתכם:).

 

משתנה נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא כניסת לכלוך הביתה. כאשר הגינה מוזנחת ולכלוך, אבק וחול מסתובבים להם באין מפריע אז כמובן שהם ימצאו את דרכם לתוך הבית.

 

לפיכך, גינה מעוצבת ומטופחת היא הרבה מעבר לשכיית חמדה אלא היא צורך של ממש בעבור שמירה על בית נקי ונעים למגורים.

 

הגינה צריכה להתאים לעיצוב הבית

רצוי לבצע עיצוב גינות בהתאם לאזור הגיאוגרפי בו הן נמצאות ובהתאם לשפת התכנון והעיצוב של הבית כולו. כאשר מתכננים את הגינה בהתאם לדרישות הללו קל יותר לשמור עליה נקייה ויפה לאורך כל השנה ולתחזק אותה ביד רמה. משתנים חשובים שיש לקחת בחשבון הם כיווני הרוח, השמש והצל. אלו יסייעו לנו בבחירת צמחים מתאימים, בהחלטה לגבי סוג ואיכות המשטחים הדרושים ויסייעו לנו בהבנה כיצד לשמר גינה מתוחזקת ונקייה.

 

בנוסף, עיצוב גינות אשר עולה בקנה אחד עם עיצוב הבית מעניק מראה אחיד ומיוחד ומוכיח כי הייתה מחשבה בריאה ונכונה מאחורי התכנון המשותף.

 

ניקיון מבצעים כל השנה

בין אם מדובר על הגינה שמהווה את המפתן הביתה ובין אם מדובר על פנים הבית ניקיון יש לבצע. ניקיון לבתים צריך להתבצע באופן שוטף ואחת למספר שבועות צריך גם לבצע ניקיון יסודי (רצוי לשכור שירותים של חברת ניקיון אחת למספר חודשים לצורך ניקיון עמוק בקיטור, חיטוי עמוק ואף פעולות פוליש לצורך שמירה על בריאות הדיירים). גם לגבי ניקיון הגינה ישנן הערות תחזוקה דומות – ניקיון ושמירה שוטפת בכל חודשי השנה, הכנה מיוחדת לקראת עונות מעבר וניקיון יסודי אחת למספר חודשים באמצעות גורמים מקצועיים (בעיקר כאשר מדובר על גינה רחבת ידיים).

 

טיפים לניקיון ותחזוקת הגינה

הטיפ הטוב והמשמעותי ביותר שיש לנו עבור ניקיון הגינה שלכם הוא תכנון מראש: שתילה נכונה של צמחים המתאימים לעונות השנה, במיקום נכון ועם מרווחים מדויקים עתידה להקל על תחזוקת הגינה. כמו כן, התקנת דשא סינטטי באזורים מסוימים יכולה להקנות מראה אסתטי מאוד עם תחזוקה מינימלית וחיסכון במשאבים.

 

ניקיון ותחזוקת הגינה

 

אם לא עלה בידכם לתכנן ולעצב את הגינה כאוות נפשכם אז תדעו שתמיד ניתן לשקם את הגינה ו"לשפץ" אותה לפי הצורך. לעיתים שיקום הגינה יכול להיות זול יותר מנטיעה מחדש וגילוי מאוחר כי הקרקע אינה בריאה דיה לקליטה של צמחים חדשים.

 

בנוגע לניקיון שוטף – צמחים מתים יש לעקור ולהפוך את האדמה. הרחיקו מזיקים באמצעות חומרי הדברה אורגניים על מנת שאלה לא יהרגו לכם את כל הצמחייה. כמו כן, יש להימנע משימוש במפוח להרחקת עלים וכד' מאחר והוא פוגע בדרכי הנשימה ועלול לגרום למחלות.

 

על מנת לתחזק את הגינה בצורה יעילה כדאי למחזר את מי המזגן ואת מי הגשמים לצורכי השקיה. לוודא כי כלי השקיה קיימים כגון הטפטפות עובדות ביעילות וללא ליקויים ולהשקיע אך ורק בכלי גינון נטענים ותאורה סולארית שתסייע להפחתת העלויות וזיהום הסביבה.

אין חברת ניקיון אחר אחראית לאיכות השירות או התוצאות של נותני שירות אחרים מלבדה.

שתפו את הכתבה עם חברים
חיפוש באתר
צרו איתנו קשר



    ניקיון אחר בפייסבוק
    דילוג לתוכן