הניקיון שלכם זה העסק שלנו!
למידע וייעוץ מקצועי
>

ניקיון בטוח לחגים ובכלל

ניקיון בטוח לחגים
תוכן עניינים

ניקיון לחגים שואב מאתנו כוחות פיזיים רבים (שלא נדבר על אלו הנפשיים) אך טומן בחובו גם סכנות ממשיות לגופנו. בשורות הבאות החלטנו להביא לכם מספר טיפים והמלצות יעילות לניקיון בטוח ובריא מפי מומחים בעולם הפיזיותרפיה – איימקס, המרכז הישראלי לניתוח ותנועה.

 

"תמיד אחרי תקופת החגים אנחנו מקבלים מבול של פניות מקהל של אמיצות ואמיצים שהחליטו ללכת עד הסוף עם הניקיון ולעשות זאת בעצמם", מספר ד"ר סאם ח'מיס, בעליו של מרכז איימקס.

 

אנשים שאינם מורגלים לעומס העבודה, לתדירות ולמאמץ הפיזי הרב, לוקחים על עצמם משימות בלתי אפשריות ופשוט מזיקים לגופם. אפשר וצריך לעשות זאת אחרת, ולא, ניקיון לחגים לעלות לכם בבריאות ובתקופת חגים שופעת כאבים.

 

אמנם ההמלצות שלנו נוגעות לתקופות החגים אך תקפות לכל חודשי השנה, שכן, גם ניקיון יסודי שאתם עורכים אחת למספר שבועות טומן בחובו פוטנציאל לפציעות.

 

ניקיון מאומץ דורש הכנה מוקדמת

עומסים גבוהים על עמוד השדרה והמפרקים, כיפוף מוגזם, תנועות חוזרניות ומאמץ חריג הם חלק מגורמי הסיכון בעת הניקיון. הנעלה לא מתאימה, סכנות החלקה, סביבת עבודה לא בטוחה הם התורמים הישירים להעלאת הסיכון.

 

על מנת לשמור על עצמכם קראו בזהירות את ההמלצות הבאות ותכינו את סביבת העבודה בהתאם:

 

1. הצטיידו בנעליים מתאימות – כפכפים, נעלי בית או ללכת יחפים לא בחשבון. כך מחליקים בקלות יתרה ומעלים את הסיכון לפציעה. רצוי להצטייד בנעלי גומי או נעלי ספורט.

 

2. הכינו מבעוד מועד מטאטא, מברשת בעלת ידית ארוכה, שואב אבק אלחוטי וכל אמצעי אחר הניתן להארכה וימנע מכם כיפוף מיותר.

 

כיפוף מוגזם ויצירת קשת מוגזמת בגב עלולים לגרום למתיחת שרירים ולהופעת כאבים ולכן רצוי להימנע מהם ככל הניתן. באמצעות אמצעי עזר הניתנים להארכה אפשר להגיע לפינות רחוקות ולנקות ביתר קלות (וגם לחסוך זמן יקר). אם אתם נאלצים לרכון לעבר חפץ מסוים אז עשו זאת באמצעות שמירה על גב זקוף.

 

3. אם בהארכה עסקינן אז השתדלו לא להאריך את עצמכם באמצעות סולם או כיסא מאולתר. רבות מהפציעות הנגרמות תוך כדי ניקיון הבית נגרמות עקב טיפוס על חפצים מאולתרים וחוסר תשומת לב בזמן הטיפוס.

 

כאשר אתם מטפסים על סולם ומבצעים פעולה נוספת ואינטנסיבית כגון ניקיון אז אתם מאבדים את הריכוז ואת שיווי המשקל. לכן, הימנעו מטיפוס והצטיידו במברשת ארוכה אליה ניתן לחבר סמרטוט הטבול בחומרי ניקיון.

 

4. הימנעו מהרמת חפצים כבדים במהלך הניקיון ואם כבר מרימים אז עושים זאת באמצעות כיפוף הברכיים ולא תוך כדי כיפוף הגב. שימו לב שקו הברכיים אינו חוצה את קו אצבעות כפות הרגליים.

 

בנוסף, השתדלו לדחוף ציוד כבד ולא להרים או למשוך אותו, וכאשר אתם עושים זאת אז בצעו גם כיווץ של הבטן ושרירי האגן (למי שמתקשה להבין כיצד מפעילים את השרירים הללו אז כדאי לדמיין סגירת ריצ'רץ' והצגת שרירי הבטן).

 

5. שאני אשפשף עם שורש כף יד מוטה? מה פתאום! שמרו על שורש כף היד במנח נייטרלי.

 

6. סיימתם עם הניקיון? עברו למתיחות! 2 תרגילים מומלצים למתיחות:

 

עמידה במשך 3 שניות עם הנחת כפות הידיים על אחורי האגן ומתיחת הגב לאחור בזמן הקשתה של הגב התחתון לאחור.

שכיבה על הבטן בזמן שאתם שעונים על המרפקים והקשתה של הגב לאחור למשך מספר שניות, יש לחזור על הפעולה 3-4 פעמים למשך 20 שניות.

 

 

לא רוצים לנקות בעצמכם? בחרו חברת ניקיון מומלצת

כפי שבוודאי הבנתם – ניקיון יסודי הוא לא עניין של מה בכך. למרות שיש לכם את היכולות ואולי גם הציוד הדרוש אין זה אומר כי אתם המתאימים ביותר לביצוע המלאכה. כאשר רוצים לקבל תוצאות מרשימות ביותר ויחד עם זאת לשמור על הבריאות אז שוכרים את שירותיה של חברת ניקיון מומלצת. עובדים מנוסים, ציוד עוצמתי וניסיון של שנים יעשו את ההבדל, יחסכו לכם זמן יקר וגם כאבים.

 

כאשר חושבים על עלויות חברת הניקיון אז לוקחים בחשבון את הזמן שהיא מפנה לכם, את ההשקעה הגופנית העצומה הכרוכה במלאכה ואת התוצאות המקצועיות שמקבלים.

חשוב להדגיש כי אין חברת ניקיון אחר אחראית לטיב או איכות השירות הניתן על ידי ספקים אחרים מלבדה.

שתפו את הכתבה עם חברים
חיפוש באתר
צרו איתנו קשר



    ניקיון אחר בפייסבוק
    דילוג לתוכן